Uppföljare

Nu var det länge sen jag skrev, men jag tänkte på mitt senaste inlägg om tårtorna. Jag tänkte visa hur min födelsedagstårta blev, och även prata lite mer om marsipanen. (Det är nämligen dags för en ny tårta nu.)



Problemet var marsipanen - yet again. Den här gången köpte jag ett riktigt tårtlock som var ihoprullat. Och hur var den? Jo, papperstunn och alldeles för litet. Grädden tittade fram längst ner, så jag fick täcka för med frukt. Men jag tyckte inte att den blev MIN tårta - jag hade velat ha den annorlunda. *suck* Men den blev väl fin ändå antar jag.
Hur som helst, nu är det dags att göra en ny. Papis fyller år imorn och jag ska baka en tårta. Nu har jag löst marsipanproblemet genom att gå till mitt förra jobb - som var en chokladfabrik - och be om marsipan som jag vet smakar gott. Så nu har jag ca 750 gram pistagemarsipan i köket som väntar på mig. Underbart god, och alldeles färsk också. Nu är det bara dekorationen som ska fram också - för hur den ska se ut vet jag inte än. Vi får se imörn.

Puss& Kram
//Helene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0